torsdag, december 11, 2008

Deckarserier på tv...

...ser jag aldrig på. Men jag har ändå alltid varit säker på att jag inte gillar det. Jag har förstått efter att ha sett reklam och små snuttar om dessa serier. Igår var jag dock snäll mot min svärfar, som gillar deckare, och såg på en deckare som gick på tv4. Många kända skådespelare med Persbrandt i spetsen fanns i rollistan.

Hur lyder då min dom? Jo, det var bland det absolut sämsta jag sett. Precis allt var värdelöst. Replikerna, miljön, storyn, och de flesta av skådespelarna. Det var endast de skickligaste skådespelarna som hjälpligt klarade av det hopplösa manuset. Allvarligt talat så kunde det lika gärna varit en sketch alltihop. Särskilt rättegångsscenen som var så dråpligt dålig att man istället börjar tänka på hur mycket betalt de får för att sälja sin skådespelarsjäl.

Men smaken är som baken. Själv har jag sett om en av mina favoritfilmer The Warriors i veckan. Många skulle nog kalla den för en riktigt kalkon. Men jag behöver se om den då och så för att bara att höra musiken, se The Baseball furies och känna av världens häftigaste stad New York och såklart för att jag verkligen gillar den.

Inga kommentarer: