onsdag, augusti 29, 2007

Om jag finge bestämma så skulle helgen vara fyra dagar. Två av dessa helgdagar skulle vara som nu. Fullt med aktiviteter med barn och sambo. De övriga två skulle var något annorlunda.
Ungefär så här skulle jag vilja ha det:

1. Klockan skulle inte ställas. Eftersom jag numera ändå vaknar tidigt så skulle jag läsa lite mellan klockan 7 och 9 sen skulle jag slumra in lite igen och vakna vid 10.

2. Frukost med långläsning av morgontidningen. Ändå bättre vore det om Gp kunde bli lite bättre.

3. Sen är det nog dags att sätta på en skiva. Vi börjar dagen med något lite lungare. Kanske The National.

4. När det börjar kurra i magen är det dags att gå ut och äta något. Zenith håller alltid. Vi tar en grillad baguette med ost och skinka fast utan senap idag också.

5. Snabbt hem efter att ha lämnat in tipsraden. Lite beronde på vilka som spelar så kollar man in två av de tre Premier league matcher som erbjuds. Tre matcher på raken kan bli lite segt särskilt som italienska eller spanska ligan väntar senare ikväll.

6. Kanske har man slumrat lite i tv-soffan vid det här laget. När man slår upp ögonen är det dags för lite bokläsning igen.

7. Ölen har stått på kylning hela dagen nu är det verkligen dags att knäppa upp.

8. Efter ett par öl så låter musiken ändå bättre och den blir ösigare och ösigare.

9. Nu börjar det bli svårt att välja. Kanske öka ölintaget, kanske surfa på datorn och kolla lite skön liveklipps på Youtube, eller ska det bli mer fotboll.

10. När man haft en hel dag för sig själv kan barnen och sambon komma hem igen. Nu är man riktigt sugen på några rejäla kramar och umgänge igen.

Inga kommentarer: