måndag, november 13, 2006

Veckans 3 bästa låtar

Marvin Gaye - Too busy thinking but my baby
Ibland kan det faktiskt vara så att Marvin Gaye är för bra. Han har liksom den ultimata rösten för all sorts soulmusik. Det blir gärna att man bara stannar upp och lyssnar när man ska dansa till hans uptempo låtar eller att man glömmer bort sin partner när han sjunger den allra smörigaste sängkammarsoulen. Men egentligen funkar nog den här låten till vilka aktiviteter du än tar dig för. Odödligt.

Rolling Stones - Jumpin' Jack flash
Låten jag skulle ta med mig till en öde ö. Finns i en fantastisk version på denna länk:
http://www.youtube.com/watch?v=X6U168Ug1q4&mode=related&search=

Primal Scream - Nitty gritty (liveversion från Roskilde 2006 i P3 Live)
Uppladningen med 40 gradig värme, VM-fotboll och brännhet whisky i ett par timmar gjorde att hjärnan var mos under större delen av denna spelning. Jag tyckte det var bra då men när man hör det nu så låter hela konserten fantastisk.

1 kommentar:

Creepy på riktigt sa...

Ojojoj!! Du plockar upp min favoritlåt med Marvin Gay. Den har jag struttat runt otaliga gånger till här på vardagsrumsgolvet!