måndag, november 06, 2006

Veckans 3 bästa låtar

Lou Barlow - Cold as ice
Om jag skulle hört det här 1994 skulle jag legat i fosterställning och skakat av lycka. Så mycket betydde Lou för mig på den tiden. Jag kunde varje strof i varje låt utantill. Numera har jag ett annat förhållande till honom men när jag hör en sådan här låt blir jag påmind om hur jag kände då.

Unkle - In a state
I fredags när jag och barnen lekte tåg så var denna låt akompanjemang. Den plus någon öl gjorde att jag orkade dra barnen på en filt runt rummet ohälsosamt många gånger. Unkle gör ibland sådär skönt psykedeliska danslåtar som får mig att längta efter storstäder och då särskilt London.

Social Distortion - Born to lose
Jag har precis läst en biografi om Backyard Babies (recension kommer) och då kommer man osökt in på Social Distortion. Att Dregen och Co. kommit undan med tidernas efterhärmning är nästan lite lustigt. Hursom så händer det fortfarnde att jag står och låtsas att jag är Mike Ness, sångaren i Social Distortion. Tyvärr får jag inte ha håret bakåtkammat för Lena men jag gör det i smyg ibland. Kolla in länken på hur jag önskar att jag såg ut. http://www.youtube.com/watch?v=CVAi0nfwLkU

Inga kommentarer: