tisdag, september 12, 2006

Rådalunken

I helgen gick det klassiska loppet av stapeln i Lidköping. Solen sken från en klarblå himmel när starten gick. Det var 13 år sedan jag senast sprang Rådalunken. Något som slog mig var att antalet löpare nu var avsevärt färre än då. Jag har ingen aning om varför. Hursom är vi ett gäng som tänkt göra det till en tradition att träffas och springa varje år. Kanske mest för att få tillfälle att ha lite party på kvällen.

Detta årets deltagare var på 5 km Jens och Madeleine från Björkö och Marie Gustafsson från Råda. 10 km sprang förutom jag och Lena, Anders Svanberg från Tolered, Jimmy och Lena från Ulriksdal. Alla gjorde bra ifrån sig och ska känna sig nöjda.

Själv var jag lite besviken över tiden 42.58 men banan har ju en del jobbiga backar. Nästa år hoppas vi på större uppslutning och samma väder.

Inga kommentarer: