torsdag, september 21, 2006

Biblioteks SM

Då har det osannolika hänt att man kan titulera sig svensk mästare. Rätt så kul faktiskt. Jag lyckade ta guldet i biblioteks SM i löpning. Platsen var Skatås och distansen var 5 km.

Eftersom man inte hade en aning om hur fort övriga deltagare skulle springa så var det lite spänt före start. Bara genom att studera sina motståndare och snacka lite med dem förstod man dock att flera var flitiga löpare. Min taktik var att ta det lungt i början och kolla läget. Första kilometern gick i fyra minuters tempo vilket kändes perfekt. Jag försökte sedan hålla samma tempo loppet ut vilket det visade sig att jag var ensam om att klara. Min tid blev 20.12 m vilket var ungefär 1.30 före tvåan. Känslan av att komma först i mål var härlig. Särskilt som det inte hänt sedan mellanstadiet.

I damklassen stod sig Kungälv också väl. Sofia Fondell kom tvåa. Mycket starkt.

På kvällen firade vi i Skybaren på Gothia Towers för att sedan gå vidare till Pressnatta på Mässan. God mat och mingel stod på programmet. Jag blev inte så långvarig då mina tinnitusöron har som svårast för den konstant höga ljudnivå som uppstår i stora folksamlingar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Gud vad roligt.
Jag fastnade på lång middag med Libra. Mycket roligare än det låter...
Men lite synd att jag inte fick mingla med er i segeryran såklart.

Anonym sa...

Coolt!
Jag känner en Svensk Mästare.
Grattis!
Är nog bara Dig jag känner som med rävar bakom båda öronen går o kallpratar med fienderna innan start. Snacka om tävlingsmänniska..som i enstuds på Roskilde.
Gff oldboys-Solängen 13-0 :-)

Anonym sa...

Grattis som f-n!

Grymt bra sprungit. Ska bli mig en ära att träna tillsammans med dig inför Stockholm marathon nästa år.

Torbjörn