fredag, juni 02, 2006

Amplifier - S/t

Mellan åren1983 - 1989 var jag hårdrockare. Det var i stort sätt den enda musiken jag köpte. Även om jag inte köper hårdrockskivor längre så kan jag ibland uppskatta stilen. Band som Bad Religion, The Bronx och AC/DC kan vissa dagar ge mig härliga musikupplevelser.

Hursomhelst så är Amplifier ett band som spelar den typ av hårdrock jag aldrig gillat. Det låter alldeles för duktigt. De riffar på för allt vad tygeln håller men ur det kommer ingenting. Sångaren försöker låta rock men borde nog sjunga i ett pojkband. Bandets låtar är alla över 6 minuter långa så det är evigt långa instrumentala sjok.

Amplifier kommer från England vilket ytterligar visar att engelmännen har svårt att den typ av hård rock som jag kan uppskatta. Amplifier har tydligen turnerat en del med Therapy vilket är ett band jag också starkt ogillar.

Inga bra låtar här

Inga kommentarer: