onsdag, september 29, 2010

Säg att du kan drömma dig fram

Veckans spotifylista finns här

I veckan har två unga personer försvunnit i Göteborg. En är nu funnen. Hon låg mördad i ett buskage på Hisingen. Hon hade åkt kl 04 från Avenyn i lördagsnatt. Endast en stund tidigare hade jag och en kompis passerat där på väg hem från en MC-fest i Mölndal. Den nu mördade tjejen kanske fanns där i vimlet någonstans, glad efter en härlig kväll, precis som vi var.

Det är fullständigt knäckande att tänka på hur alla i hennes familj nu mår. Det mest fruktansvärda man kan tänka sig har hänt. Jag lider med dem alla.

Snart är mina barn så stora att de är ute sena kvällar. Redan nu går Ella själv till och från kompisar som bor nära. Lite orolig kan man vara men samtidigt kan man inte bli nojig. Men en sak lovar jag och det är att jag aldrig någonsin kommer säga nej till att hämta dem om de vill hem sent någon natt när de börjar gå ut på stan. Aldrig.

Vad har detta med veckans spotifylista att göra. Egentligen ingenting mer än att de två första låtarna kan förknippas med mina älskade barn.

Inga kommentarer: