torsdag, september 23, 2010

Ibland kallar jag det kärlek

Det bör ha varit julen 1990 eller möjligtvis året efter. Då köpte jag en Toni Holgersson skiva till min mor i julklapp. Lite i smyg lyssnade jag också på den en del.

Nu, 20 år senare, så ser jag Toni på Musikens Hus i Göteborg och får gåshud. Idag är Toni Holgersson en svensk Tim Hardin. Efter många års frånvaro från scenen pga personliga problem så har han i år gjort comeback bättre än någonsin.

Tillsammans med den alldeles fantastiske gitarristen Andreas Söderlund och basisten Jonas Berthling framför Toni närmare tjugo ballader i ett sträck ikväll. Och det fascinerande är att inte en enda textrad är överflödig.

Den enda missen var att han inte spelade inledningsspåret Som jag minns från senaste skivan. Men när jag köpte skivan av honom efter spelningen så lovade han mig att spela den i Trollhättan i slutet av november. Det ser jag mycket fram emot.

Inga kommentarer: