lördag, september 04, 2010

Låtar sommaren 2010 sista delen

Ett sista svep med sommarens bästa låtar kommer här. Mest för mig att komma ihåg när jag sitter på hemmet om 50 år. Aha, just det det var så det var år 2010.

En formidabel låt på alla sätt. Bobby Fuller har med all säkerhet stött på någon med the magic touch för annars kan man inte uttrycka sig så här.



"Whiskey bottles all over the floor" hur bra är det inte att den inledningen på en uptempo-soullåt.



Ike må ha vart ett svin och Tina må ha varit rätt slätstruken på 80-talet men på denna obskyra låt så är de svindlande. Lyssna på Ikes gitarr och Tinas tolkning av att bli contact high så förstår ni.



Årets fest har redan varit. I alla fall för min del. Allt hände när dessa tre låtar kom i följd på bland-cdn på Roskildefestivalen. Alla dj's, jag ger ett här och nu gratistipset att spela New noise, Roxanne och Move on up i ett svep. Då går ni på knock-out





Som alla vet så är rockabilly gjuten musik på sommaren. Nedan är ett urval av de låtar som snurrat flitigast i sommar.Texterna, enkelheten, drivet gör att alla mina sinnen vaknar. De inte bara vaknar utan de kokar över.













Inga kommentarer: