måndag, maj 03, 2010

Sprickor i kristallen

Under hela dagen låg en spänd förväntan efter kvällens seriepremiär. Azalea flickor 01/02 begav sig ut till den fina villornas paradis, Billdal. Det ger ändå lite extra tändvätska att se hus där det står fem nya bilar på uppfarten och där medelinkomsten ger Reinfeldt erektion.

Nytt för i år är att vi spelar med våra två lag samtidigt. Så jag och tränarkollegan får coacha var sitt lag under matcherna. Jag tänkte att det möjligtvis skulle bli svårt att inte slänga några blickar över axeln och även följa det laget som jag inte hade ansvaret för och som spelar på planen bredvid. Men det visade sig inte vara något problem. Den andra matchen glömdes direkt och fokus låg på "mina" tjejer.

Under de fyrtio minuter som matchen varade så existerar inget annat. Vi låg på för att göra mål hela tiden. Två stolpskott och flera frilägen men bollen vägrade att gå in. Sen får de ett snöpligt mål när fem minuter återstår. Det blir tyvärr inte någon sista anstormning utan Hovås/Billdal kan hålla undan.

Reslutatet 1-0 till Hovås/Billdal var inte rättvist. Men sådan är fotbollen. Och jag är väldigt nöjd med tjejernas insats. Särskilt kämpandet och närkampspelet var bra. Tjejerna stod upp och vek verkligen inte ner sig vilket var helt underbart att se.

Det vi behöver arbeta med är att försöka tänka lite mer och därigenom få bort klungspelet. Att exempelvis våga stanna på topp om man är forward istället för att springa dit där bollen är. Det är ädelt att försöka kämpa åt sig bollen men eftersom fotboll är det gröna fältets schack så är det lika viktigt att hitta fria ytor.

Inga kommentarer: