torsdag, maj 06, 2010

Millioner mil och vägar men jag är inte hemma än

Tanken har slått mig innan. Men egentligen har jag aldrig varit nära att göra det. Hela dagen idag gick jag också och letade ursäkter. Nä, jag måste nog hem till barnen tidigare och nä, jag körde ju backträning igår och vaderna är stenhårda som omogna plommon. Det var bara två av alla tankar som for i mitt huvud.

Osäkerheten fanns in i det sista. Och när säsongens sista quiz på biblioteket, som för övrigt besöktes av 65 deltagare och 20 brassmusiker, drog ut på tiden så kom sista andledningen att skippa det. Fast innerst inne visst jag nog ändå att jag aldrig skulle kunna se mig själv i spegeln om jag hade satt mig på bussen.

Så in på toaletten för ta på sig stålmannendressen, som egentligen var mina illaluktande träningskläder, och så var det bara att börja löpfärden hem från Kungälv. 2 timmar och 2 minuter tog det innan jag stod på Kaptensgatan. Skönt var det då men det är inte direkt en naturskön tur. Raksträckor rakt in i evigheten bredvid E6:an ger inte någon extra energi till en trött man.

4 kommentarer:

Andreas sa...

jäklar asså, ända från Kungälv..Sjukt bra inställning!

En kvarts promenad till fin dusch i Roskildes utkanter ses inte så jobbigt längre.
Allt e relativt - eller vad säger man ;)

Unknown sa...

grymt, starkt jobbat
--Jonas och Sigge

Anonym sa...

Att springa FRÅN Kungälv är ingen match. Till, däremot, är etter värre...

TD

Mattias sa...

Haha, den där gångturen till duschen är klassisk. I år är det kanske dags att ta med löpskorna och utforska trakterna kring Roskilde:)

TD, då springer vi ihop hem nästa gång;) Fast jag håller med. Att springa till Kungälv, där går gränsen.