måndag, november 23, 2009

En gång varje termin har jag förmånen att hålla i en studiestund för kollegorna. Idag var ämnet hårdrock. Så alla är nu välkomna in och fråga om power metal, trash metal, hair metal, rap metal, nu-metal, black metal, sleaze metal, nwobhm, heavy metal, grunge och vad Wasp står för. Det finns tjugo experter på området i Kungälv.

Naturligtvis var Guns N Roses ett av banden som togs upp. Härliga minnen väcktes för min del när jag satt och förberedde mig för studiestunden i helgen. Klippet ovan kommer från bandets spelning på The Ritz 1988. Jag minns mycket väl hur jag struntade i fotbollsträningen för att se MTVs sändning av spelningen. Det var inte alls populärt hos tränarna och det var nog inte speciellt smart att göra så när man precis kommit med i a-truppen. Jag är säker på att det skadade min status hos dessa tränare för livet. Men god gave rock n' roll to you, så vad ska man göra.

Inga kommentarer: