tisdag, april 07, 2009

Wooden Shjips | We Ask You To Ride

Hösten 2007 var det mycket nedbränt Wooden Shjips i datorhögtalarna. Under Glasgow-trippen nyligen så köpte jag äntligen deras båda vinylskivor så nu är ångan uppe igen.

Och till råga på allt så kommer de till Sverige. Den 2 juni spelar de i Stockholm på Fritz Corner. Det borde onekligen vara värt en resa.

Bandet släpper sin nya skiva inom ett par veckor. Håller den bara samma klass som de andra två så är SJ den första sajten jag loggar in på efter lyssningen.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Spännnade musik. Men SJ är dyrt. Du ska först lägga ut billiga 700:- på SIESTA-festivalen dagarna innan. ELDKVARN och TERNHEIM! Stort!

Mattias sa...

Stockholm t/r 195 kr. Billigt!

Jag hade gärna åkt till Siesta också men får hoppa det. Främsta anledningen är att jag måste gå på Azaleas tränardag den helgen för att få mitt tränarkörkort.

Sen är ju festivalen tre dagar vilket hade inneburit fyra dagars hemmafrånvaro plus två semesterdagar. Det fungerar inte. Festivalkrutet läggs på Roskilde.