torsdag, april 09, 2009

Reigning Sound-"Straight Shooter" live

Reigning Sound öser sin musik rakt in i mina öron. Allt för att hålla flåset under kontroll, mina ben spänstiga och allmänt få mig att gilla löprundan. Allt flyter, havet är blått, rådjuren betar och blommorna kämpar sig upp ur jorden. Ett och annat glädjefrustande läte kommer ut min mun då vårsolen slår mot mitt ansikte.

Efter löpningen slappar jag och läser antingen Philip Roth eller Anais Nin. Det beror på humör och trötthet. Antagligen låter jag Sam Cookes röst smeka mina öron samtidigt. Sen blir det en god middag och därefter en liten tur upp till grannstugan för ett par glas whiskey och diskussioner om HV71, motorcyklar och Falköping. Som avslutning på dagen väljer jag att sköljas över av en röst. En röst har en större kraft och talar mer direkt till mig än den påskhelgen egentligen hyllar. Mannen med rösten är Bill Callahan och nya skivan Sometimes I wish we were an eagle är den bästa vännen i nattens mörker.

Ungefär så räknar jag med att de tre nästkommande dagarna blir i Grebbestad.

Hoppas att er påsk blir lika fin.

Inga kommentarer: