onsdag, april 22, 2009

The Clash- Know Your Rights

Dagens besök hos frisören lämnade många av mina kollegor mållösa. "Oj, har du klippt dig",sa de. Men sen kom inte det man brukar säga - vad snyggt.

Som vanligt hade jag inga förslag till nymodigheter när jag satt i frisörstolen i förmiddags. Men sen kom det ändå över mina läppar att kanske skulle jag spara lite mer mitt på och trimma sidorna mer än vanligt. Och så blev det.

Resultatet blev ganska roligt som en musiklärare på jobbet uttryckte det. Ser man negativt på frisyren så känns det som om jag kunde vara med i ett tyskt hårdsyntband a la Nitzer Ebb. Ser man det positivt så tar jag åt mig när en kollega utbrast Joe Strummer det första han gjorde när han såg det.

Imorgon får jag den hårdaste domen. Barnen kommer se det. De sov när jag kom hem idag. Fortsättning följer...

1 kommentar:

Sara sa...

Hej!
Jag tyckte du var snygg i fredags. fast jag visste ju inte att du var nyklippt. Jättefint i alla fall!