tisdag, april 14, 2009

Håkan Hellström - 13 (Live Faddergalan 2005)

Eftersom Life is a struggle med Johnny Adams inte verkade finnas på youtube fick det bli lite muntrare toner. Och varför ska jag skriva om tråkiga saker här.

Efter att Ella idag försökt lära sin skolkompis texten till Landsortsgrabb av Eldkvarn så känns det som om man är på rätt väg som förälder. Lyssna här, sa hon "jag sjöng i stans bästa band, jag och min bror, Gunnar och Källa". Att Ella och kompisen tyckte det var roligt att ändra Källa till Ella gick jag inte in och petade i. Jag var bara lycklig över den fantastiska stunden då detta skedde framför mina ögon.

Ellas topp 5 favoriter just nu:

Håkan Hellström - 13 (Vad är en folköl, är det sådana du dricker?)
Eldkvarn - Barn av sommarnatten (snoppsången)
Nirvana - Smells like teen spirit (Kurt sjunger a denial, Ella och Astrid sjunger ådinajo)
Fleet Foxes - Mykonos (fortfarande)
Four Tops - Baby I need your lovin' (Det här var bra pappa!, yes!)

Inga kommentarer: