onsdag, december 04, 2013

Årets album 2013 plats 47


Pan American - Cloud Room, Glass Room

Före seriepremiären i fotboll 1997 hade jag skivan Mi Media Naranja med Labradford i lurarna. Naturligtvis förlorade vi matchen. Skivan gjorde mig antagligen så introvert att jag inte brydde mig om att tackla till 100 procent. För den skivan är på något sätt fulländad i sin lugna pacificering. Helt klart en miss att använda den som uppladdningsmusik men jag minns det å andra sidan som det vore igår. Det gör jag inte med någon någon annan seriepremiär.

Marc Nelson från Labradford hade Pan American som sidoprojekt. De släppte några riktigt bra skivor kring millennieskiftet. Senare också några mindre intressanta. Cloud Room, Glass Room är ingen ny Mi Media Naranja men det är ett perfekt sällskap till en god bok.

Inga kommentarer: