tisdag, oktober 09, 2012

Vad gör han här?


Självklart är det jobbigt att lägga upp en bild på en elfsborgare här. Jag skulle nästan kapa mitt ben för att de inte ska ta hem allsvenskan. Häcken är värdiga vinnare i år så låt oss hoppas att det löser sig de sista 4 matcherna.

Men vad gör då Jon Jönsson här. Jo, han slog den vackraste långboll jag någonsin sett live i söndags. Det måste man ge honom. Från sin mittbacksplats lite till höger så svepte han iväg en stenhård crossboll till sin vänsterytter. Jag kan tänka mig att bollen for ungefär 60 meter i luften. Den var varken för hög eller för låg utan bollen hittade den ultimata banan för att komma fram snabbast till precis den punkt den skulle.

Eftersom vi sitter precis vid planen så hörde vi tillslaget från Jönsson högerfot, vi såg hans blick och vi såg vad han ville. Att han sedan lyckades utföra det perfekt är närmast ett mirakel enligt allsvenkans mått mätt. För det här är något som allsvenska spelare normalt inte klarar av. Det är sådant här man ser Steven Gerrard (och ett fåtal till) göra till fulländning då och då.

Bakom oss på familjeläktaren hade det smygit in några boråsare dagen till ära. "Vilket jävla pass" utbrast en av dem. Och det är precis så jag själv skulle sagt högt om jag inte hållit på GAIS och ogillat Elfsborg. För övrigt fick jag senare dessa fyra herrar att avlägsna sig. De började prata skit om Romario, GAIS bästa spelare i höst, det gör man inte ostraffat på vår läktare.

Inga kommentarer: