onsdag, oktober 31, 2012

Är livet inte mer än så här?

Vinet har inte samma effekt längre.
Den mesta musik som spelas har man hört förr.
Barnen är bäst i världen men de börjar klara sig utan mig.
Kroppen ändras inte till det bättre.
Jobbet är det jag vill ha men i 25 år till?
Jag tar inte mediciner ändå känner jag mig avtrubbad.
L är den absolut bästa men vem vet hon kanske rymmer med en sjukgymnast.
På de roliga klubbarna är man helt klart för gammal.
En av tio böcker eller filmer brinner till och betyder något bestående.
Att resa lockar men hur ska det gå till.
Tjejerna i Azalea är underbara men när tröttnar de på min röst?
Kylan och blåsten kan ta knäcken av den bästa och det är bara 31 oktober.
Träning lockar men ursäkterna är starka.
Rätt många människor gör mig ledsen för deras skull.
X-factor suger hästballe ändå ser jag på det då och då.
GAIS spelar i superettan nästa säsong.
Har inte en susning vad som kan ge nya kickar.

Nä, jag behöver nog sova. Imorgon är tillvaron förhoppningsvis ljusare.

2 kommentarer:

Syrran sa...

Mattias du är ju bara 40, passa på att njut av det.
Vänta tills du passerar 50, då kan vi snacka att det börjar bli jobbigt :)

Mattias sa...

Det är ju det jag anar, att det bara blir värre.

Men jag lever livet 98 % av tiden.