lördag, oktober 06, 2012

You Shot Me

s

River City Tanlines - Gbg, Pustervik 20121005

Jag befinner mig mitt i stormens öga. För 60 minuter sedan fick jag en kram av Alicia Trout, sångerskan i River City Tanlines.Precis innan har hon gett mig den mest perfekta punkrock jag hört på många år. Hon och hennes två medmusiker spände sina muskler och det blev som att se den perfekta blandningen mellan Ramones och Runaways.

Det finns inget bättre än att se ett perfekt punkrockband. Det är energi, melodier och texter som passar mig perfekt. Låten nedan gav mig sådan gåshud att jag knappt klarade att stå upp. Jag är helt seriös när jag allvarligt funderar på att åka upp till Stockhom för att se dem imorgon på Strand. I woke up to nothing, bästa inledningsfrasen på en sång ever.

River City Tanlines kommer från Memphis och förvaltar sitt rockarv på allra bästa sätt. Helt givet får kvällens spelning 5 stjärnor av mig. En oförglömlig kväll.

Inga kommentarer: