torsdag, maj 18, 2006

Franz Ferdinand - You could have it so much better

Undrar om det finns något band som har enhetliga eller samma kläder som jag verkligen gillar. Vad jag kommer på så är det inte det. Kanske är det estitiken jag ibland stör mig på när det gäller Franz Ferdinand också. Det blir fokus på fel sak liksom. Till deras försvar få jag ändå säga att i de intervjuer jag sett så verkar det vara trevliga killar.

Nu är det inte bara bandets stil som inte tilltalar mig. Det är också den odynamiska musiken. Det finns ett antal härliga melodislingor i flera av låtarna men utförandet gör att det inte svänger på det sätt jag vill. Det finns 3-4 låtar som är bra, resten är bleka kopior på samma låtar. Trumkompet känns också enahanda. En eller två låtar på Sticky Fingers dansgolv funkar fint men att ta sig igenom ett helt album hemma vid stereon funkar inte.

Bra låtar: This boy och Evil and a heathen

Inga kommentarer: