onsdag, maj 31, 2006

Animal Collective - Feels

Mitt enorma musikintresse till trots så är jag nog ganska konservativ när det gäller låtar. Inte för jag har något emot experimenterande men det kan lätt bli fel. Nu tycker jag egentligen inte att Animal Collective blir fel men eftersom dessa tankar kommer upp är det någonting som inte står rätt till. När det gäller nya band får man högre och högre krav för att till sig dem. Den här skivan är antagligen bättre än flera skivor i min skivsamling. När man köpte som mest skivor var man inte lika selektiv vilket kunde leda till felköp. Nu när man tyvärr har mindre tid att lyssna på musik noggrant så faller Animal Collective precis på fel sida sträcket.

Blandningen av musikstilar som pychadelica, folk, pop, elektronika och en massa annat blir kanske inte splittrat men heller inte så påträngande så att man fastnar. Å andra sidan gillade jag det verkligen när jag lyssnade på den idag då jag var extremt trött. Skivan blev bättre i det där stadiet när man nästan somnar men inte kan för att ett barn hoppar i sängen där man ligger. Särskilt de lite längre psykadeliska låtarna imponerade då.

Animal Collective blir ännu ett Roskildeband som får både ris och ros. Vad jag hört ska de vara bra live så jag kollar gärna in dem.

Bra låtar: Bees och Daffy duck

Inga kommentarer: