tisdag, maj 29, 2012

Det närmar sig

Efter att ha varit och kollat på svenska landslagets träning idag så ser man att mycket är bra men också att det finns ett jätteproblem. Högerbacksplatsen. Jag gillar Mikael Lustig men han såg helt klart ringrostig ut. Och hans trolige ersättare Andreas Granqvist tror jag kommer göra avgörande misstag om han får spela. De matcher jag sett med honom i Genoa i år tycker jag inte alls stämmer med det beröm han till viss del fått. Det hjälper inte att göra 8 kanonbrytningar om man chansbryter och missar två gånger.

Allra mest imponerade Rasmus Elm när han slog inlägg från höger. Ungefär 50 inlägg och alla var helt perfekta.

Imorgon är det tillbaka till Gamla Ullevi för att se laget spela mot Island.

Min startelva:

Andreas Isaksson
Mikael Lustig Olof Mellberg Jonas Olsson Berhang Safari
Sebastian Larsson Rasmus Elm Kim Källström Ola Toivonen
Zlatan Ibrahimovic Johan Elmander

Inga kommentarer: