söndag, januari 07, 2007













Henke Larsson mål idag är nog ett av de roligaste och känslosammaste jag sett. Han är inte alltid den roligaste vid sidan av planen men som fotbollsspelare gillar jag honom verkligen.



Efter ha vart dålig i VM i somras, med straffmissen mot tyskarna som främsta bevis är detta en skön upprättelse. Det var ju heller inte bara målet. Henke var formidabel även i spelet. Det är bara att hoppas att han stannar i Manchester året ut. Då är det ingen tvekan att det är värt att ha Canal + abonnemang.




Med Henkes debut kom också ett par andra överraskningar.. En vän ringer efter matchen och gör avbön för att han varit något tveksam och avvaktande inför Henkes återkomst på de stora arenorna. Avbönen godtas och min tillit till denne mans fotbollskunskaper ökar. En annas vän beteende är väl mer indirekt Henke relaterat men ändå signifikativt en sådan här dag. Han köper nämligen ett ölpaket på Götas fast det är söndag. Möjligen en Henke-effekt? Hursomhelst så fick dessa två händelser mig att ytterligare gilla denna dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dig om att det var ett underbart ögonblick när Henke stänkte dit den. Skrek så minste sonen nästan flög ur soffan. Konstigt att man sitter och är nervös att han skall göra misstag och vara dålig. Hade samma känsla i Barca. Det är ju obefogad oro.

Mattias sa...

Kul att höra från dig Vesslan.
Jag håller med dig om det konstiga i att man sitter och är orolig för minsta grej. Så är de inte riktigt när Sverige spelar.

Scenariot i söndags var annars perfekt. Om han hade misslyckats i första matchen hade man ju blivit fruktansvärt nervös för kommande matcher.

Jag har inte riktigt samma känslor för Zlatan men det var ändå hemskt att se vårsäsongen i Juventus förra året då inte mycket fungerade för honom. Nu har han ju varit strålande.

Nån Gbg resa på gång förresten?