onsdag, maj 25, 2011

Kämpar mot missbruket

Dag 3

Det är tufft och jag inser att en vecka utan musik kommer jag aldrig att hålla. Som värst är det sent på kvällen när de andra gått och lagt sig. Då man vanligtvis sätter på en bra skiva får man nu istället göra något annat. Bill Callahan lockade så mycket igår att jag var och skruvade av korken. Men efter en hård dust med mig själv så åkte vinylen ner i innerkonvolutet igen.

I bilen så blir det P1 istället. Och det är inga problem för de har ta mig tusan alltid intressanta program. På jobbet har jag smygsupit några gånger. Eftersom det ingår i mina arbetsuppgifter att förse Kungälvborna med musik så har jag var tvungen att smaka av. Det måste bestämas om musiken tillhör whiskeysorterna (jazz och blues) och ska ha blå plupp eller är det mer åt likörsmak (klassiskt) och därmed en röd plupp. Så det har varit små giltiga klunkar som inte lämnat någon berusning efter sig.

Tanken med mitt försök är att få vila öronen ett tag. Jag har nästan lyssnat för mycket det senaste. Alla härliga artister som kommer till Roskilde har uppmanat till lyssning. Fast det gäller att inte lyssna sönder heller. Det gäller att toppa formen om 30 dagar. Och innan dess är det ju bland annat Håkan, Nick Lowe i London, Woody west edition och annat att njuta av.

Nåväl jag tar en dag i sänder. Kanske ger jag upp imorgon. Särskilt om GAIS vinner över Häcken. För då firar jag med en riktig öl och We are all the winners med Nick Borgen.

Inga kommentarer: