torsdag, december 10, 2015

Årets album 2015 plats 37


Pruient - Frozen Niagra Falls

Jag kollar inte på skräckfilmer längre. Har inte gjort så sedan jag var 15 typ, Då hade jag sedan jag var åtta år betat av alla skräckklassiker som min bror hade hemma. Det slutade med att jag fortfarande kollar under sängen ibland och att jag rätt ofta tror att Michael Myers ska stå i mörket och vänta på mig.

Frozen Niagra Falls för mig tillbaka till barndomens skräckfilmer. Dominci Fernow spelar in under många namn och jag gillar skarpt det han gjort i Vatican Shadow. Denna gång är det i Pruients namn han givit ut en platta. Och det är som sagt musik som känns i hela kroppen. Jag har legat flera nätter och bara flämtat när jag lyssnat på detta i lurar. Här finns hela registret från stenhårt till spöklika tystnader. Alltid är undergången nära och i slutet känns det som man har hamnat i den.

Inga kommentarer: