torsdag, juli 31, 2008

Back to life, back to reality

Fyra dagars totalt förlustande är över. Skönt, för en dag till hade jag inte orkat. Men det är värt att vara lite trött när man haft det så bra.

Jag har haft dejter med skivspelaren, mina böcker, youtube, barer, gitarren, sängen, flaskan, majorna och trevliga vänner i 96 timmar. Livsnjutning av sällan skådat slag. Nu känns det som om det helt plötsligt blir en underbar höst. Tack till er alla som varit delaktiga.

De låtar som spelats mest de här dagarna listas nedan. Jag kan tänka mig att grannarna har tröttnat på dem för mina nya stereoförstärkare har testats rejält.

Neil Young - Don't cry no tears
En av hans bästa.

Them Two - Am i a good man
Knäckande bra låt som Band of Horses gör cover på.

Spiritualized - I want you
Lika bra som Dylans låt med samma titel fast på ett annat sätt.

Townes Van Zandt - Nothing
Han är den bäste vilket de här dagarna förstärkt.

Nick Drake - Strange meeting II
Hade glömt hur bra den här är.

Eldkvarn - Himlen ser och himlen hör
Live från Annedalskyrkan. Plura är kung.

Bob Dylan - It'a all over now baby blue
Underbart klipp på youtube när han krossar Donovan.

King Khan & The BBQ - Zombie
En ren vitamininjektion för kroppen.

Stereolab - Jenny ondioline
Många klassiker han spelas. Den här 17 minuter långa låten lät som i fornstora dagar.

Inga kommentarer: