fredag, juli 31, 2009

Thåström - Axel Landquists Park

Sommarens bästa låtar 4

Tågbiljetten är bokad. Äntligen ska det bli av att se honom live. Malmöfestivalen den 20 augusti, här kommer vi!

Thåström har verkligen hittat storformen på de två senaste skivorna och det sägs ju att live ska det vara ännu bättre. Det är så många låtar jag vill höra men spelar han den här så är blir jag en mycket nöjd man.

Vi möttes första gången en snöslaskig kväll
i Axel Landquists Park
Hon hade blå ocean ögon med stänk av smaragd
Hon vas om en ros doppad i svavel
Hon fråga med ett leende
ingen nu levenade mänska skulle kunna stå emot
Kan du bästa vägen till Brno?
Kan du snälla... ta mig härifrån?

Pilträdens löv föll den kvällen
Och just innan det sista tog mark
Kunde man höra en fågel som sjöng
i Axel Landquists Park
i Axel Landquists Park

Jag kände mig märkligt ung den kvällen
När jag simma in i hennes blå ocean
Kan det va det här dom skriver alla böcker om
tänkte jag, jag tror hon tänkte samma sak
Det finns ingenstans dit jag inte hittar, ljög jag
Ingenstans dit jag inte ska
Vi tog varandras hand och allt annat försvann
Det var dags...dags att ge sig av...

VÄRLDSKLASS!

2 kommentarer:

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...

Håller med till fullo, En av sommarens bästa! Trycket i rösten han har vid "Pilträdens löv föll den kvällen" är magisk. Tyvärr kan jag inte riktigt ta in de andra av din topplista. Men vi är ju oftast miltals ifrån varann i musiksmaken. Men kärleken till musiken är det viktigaste. Syns i Grebbestad